Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY
OBCHODNÍ PODMÍNKY
Všeobecné obchodní podmínky
Podmínky prodeje zájezdů
Společnost World Travel 2006 s.r.o se sídlem Spálená 480/1 Brno, ( dále jen CA MOŘE CEST je autorizovaným prodejcem zájezdů cestovních kanceláří (dále jen „CK“), a má se všemi řádně uzavřenou platnou smlouvu o zprostředkování prodeje zájezdů. Všechny cestovní kanceláře, s nimiž CA MOŘECEST spolupracuje, jsou řádně pojištěné proti úpadku, na základě zákona č. 159/1999 Sb. Doklad o řádném pojištění dané CK zasíláme zákazníkovi spolu se smlouvou o zájezdu.
Zájezdy objednané přes CA MOŘE CEST jsou prodávané za stejnou cenu a sjednávané za stejných podmínek, jako zájezdy objednané u jednotlivých CK. Zájezdy je možné objednat telefonicky, emailem, prostřednictvím webu www.morecest.cz
Objednávka a vyřízení zájezdu
Na webu www.morecest.cz si zákazník může poptat zájezd prostřednictvím odkazu u každého zájezdu. Po obdržení dotazu - objednávky zákazníka, CA MOŘE CEST nejprve ověří volnou kapacitu zájezdu u pořádající CK a poté vyrozumí zákazníka o stavu objednávky. Má-li objednávka všechny náležitosti, CA MOŘE CEST provede rezervaci objednaného zájezdu.
Při úspěšné rezervaci CA MOŘE CEST kontaktuje zákazníka telefonicky nebo emailem a sdělí mu informace důležité pro zakoupení zájezdu. V případě, že není možné daný zájezd u CK z jakéhokoliv důvodu rezervovat, informuje o tomto CA MOŘE CEST zákazníka telefonicky nebo emailem a nabídne náhradní alternativu.
U některých zájezdů je nutné vyžádat zájezd nejdříve u zahraničního partnera pořádající CK. V takovém případě je CA MOŘE CEST oprávněna požadovat, s odvoláním se na podmínky pořádající CK, uhrazení zálohy až do výše 100 % ceny zájezdu ještě před rezervací zájezdu. Potvrzením rezervace se objednávka stává závaznou. V případě neúspěšné rezervace se složená záloha vždy vrací v plné výši, pokud si zákazník nevybere jiný zájezd.
CA MOŘE CEST si vyhrazuje právo neuskutečnit objednávku, která nesplňuje požadavky nutné k objednávce zájezdu, případně objednávku, ve které jsou údaje neúplné, nepřesné nebo rozporuplné. CA MOŘE CEST má právo odmítnout zákazníka, který opakovaně zasílá objednávky neúplně nebo nesprávně vyplněné nebo takové, které vyplní s vědomím, že zájezd úmyslně neobjedná. Stejně tak může CA MOŘE CEST odmítnout zákazníka, který nezaplatil zálohu nebo částku po potvrzení rezervace nebo nezašle zpět podepsanou smlouvu o zájezdu bez udání důvodu.
CA MOŘE CEST si vyhrazuje právo na chybu publikovaných cen, termínů a dalších údajů v nabídce a nezávazné objednávce. Nezávaznou objednávkou se rozumí poptávka zájezdu, která ještě není závazně potvrzena ze strany CK. Pro zákazníka je závazná cena a další podmínky uvedené na platně uzavřené smlouvě o zájezdu. CA MOŘE CEST nenese odpovědnost za chyby v rezervaci, které lze přičíst zákazníkovi nebo které byly způsobeny nevyhnutelnými a mimořádnými okolnostmi. Nabídka zájezdů CA MOŘE CEST na internetových stránkách www.morecest.cz je výzvou k podávání nabídek a objednávka služeb se považuje za návrh k uzavření smlouvy o zájezdu. CA MOŘE CEST tímto vylučuje aplikaci ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
Smlouva o zájezdu a platba zájezdu
Před tím, než zákazník učiní závaznou objednávku, resp. před uzavřením smlouvy o zájezdu, obeznámí CA MOŘE CEST zákazníka s informacemi ohledně zpracování osobních údajů pořádající CK a sdělí zákazníkovi na příslušném vzorovém formuláři informace, zda se jedná o zájezd nebo o spojené cestovní služby, a informace o způsobu právní ochrany zákazníka.
Po potvrzení úspěšné rezervace zákazníkem, je zákazníkovi zaslána smlouva o zájezdu včetně Všeobecných smluvních podmínek, Osvědčení o pojištění pořádající CK proti úpadku, event. nabídka cestovního připojištění (dále jen „Dokumenty“). Dokumenty jsou zaslány s ohledem na možnosti zákazníka emailem nebo poštou, a to s dostatečným časovým předstihem určeným pro realizaci smlouvy. Zákazník zároveň od CA MOŘE CEST obdrží přesné pokyny pro vyplnění smlouvy o zájezdu a pokyny k zaplacení zálohy a/nebo doplatku ceny zájezdu.
Zákazník je povinen si veškeré údaje na smlouvě o zájezdu zkontrolovat. Svým podpisem na smlouvě o zájezdu vyjadřuje zákazník souhlas s obsahem smlouvy o zájezdu a také s obchodními podmínkami prodeje zájezdů CA MOŘE CEST. Svým podpisem potvrzuje mimo jiné také správnost svých osobních údajů na smlouvě o zájezdu a to, že obdržel všechny přílohy tvořící nedílnou součást smlouvy o zájezdu.
Termíny pro platbu zálohy/doplatku ceny zájezdu jsou pro zákazníka závazné. CA MOŘE CEST není odpovědna za následky způsobené opožděním platby ze strany zákazníka. Podepsaná smlouva o zájezdu se stává závaznou okamžikem doručení na CA MOŘE CEST, ať již elektronicky, poštou či osobně.
Za zájezdy objednané více než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním zájezdu, je zákazník povinen složit zálohu ve výši zpravidla 50% z celkové ceny zájezdu a zbývajících 50 % uhradit nejméně 30 dnů před jeho uskutečněním tak, aby byla zaplacena plná cena zájezdu. Zájezdy objednané v kratší době, než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním a zájezdy typu „last minute", zákazník hradí jednorázově v celé výši ihned při uzavření smlouvy o zájezdu.
Placení zálohy i doplatku ceny zájezdu probíhá na účet pořádající CK převodem z účtu zákazníka nebo složením na účet CA MOŘE CEST či přímo na účet pořádající CK v příslušné bance. Záloha/doplatek ceny zájezdu se považuje za zaplacené okamžikem připsání zálohy/doplatku ceny zájezdu pod příslušným VS na účet vybrané CK. V případě, že zákazník zaplatí na účet pořádající CK, CA MOŘE CEST neodpovídá za možnost následného stornování zájezdu ze strany pořádající CK v důsledku nedohledání platby k příslušnému zájezdu (např. variabilní symbol pro platbu zájezdu je u pořádající CK odlišný od variabilního symbolu CA MOŘE CEST). V případě hrazení zájezdu složením peněz v bance nebo na poště, nevystavuje CA MOŘE CEST zákazníkovi žádné doklady o zaplacení. K tomuto účelu zákazníkovi slouží doklad vydaný bankou, event. poštou.
Jakékoliv poplatky spojené s objednáním zájezdu, tj. poplatek za platbu zálohy nebo doplatku ceny zájezdu, hradí zákazník. Poplatky za platbu zálohy nebo doplatku ceny zájezdu z účtu CA MOŘE CEST na účet pořádající CK hradí CA MOŘE CEST. Poplatky za jakékoliv další doplatky nese ta strana, která vznik doplatku zapříčinila. Poplatky za vrácení přeplatku zákazníkovi, nese CA MOŘE CEST, bez ohledu na příčinu.
Cestovní doklady
Bez úplného uhrazení zájezdu zákazník neobdrží potřebné odbavovací listiny a pokyny, které jsou nezbytné pro účast na zájezdu. Doklady potřebné k realizaci zájezdu, tj. cestovní pokyny, letenky, ubytovací vouchery, víza atd. obdrží zákazník od CA MOŘE CEST nebo pořádající CK 7 dní před odjezdem/odletem. Zákazník tyto doklady obdrží osobně, poštou nebo emailem. Předání dokladů, zejména víz závisí na termínu a zemi, kterou chce zákazník navštívit a termínu objednání zájezdu. Letenky, event. další doklady mohou být zákazníkovi předány až na letišti. CA MOŘE CEST nenese odpovědnost za pozdní dodání pokynů na cestu zákazníkovi způsobené prodlením ze strany pořádající CK. Žádáme proto naše zákazníky, aby nás kontaktovali, pokud neobdrží cestovní doklady ve výše uvedené lhůtě.
Zákazník je povinen mít s sebou do zahraničí platný cestovní doklad. Zákazník (občan EHP) byl při koupi zájezdu seznámen s pasovými a vízovými požadavky, které jsou nutné pro cestu a pobyt v dané destinaci. Zákazník je povinen zkontrolovat, zda doba platnosti pasu a jiných dokladů je dostatečná pro vycestování do příslušné destinace. Doporučujeme zákazníkovi ověřit si důležité informace, vízové, bezpečnostní a další podmínky související se vstupem do vybrané země, případně států, které při dopravě do cílové destinace projíždí. Bližší informace jsou k dispozici na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR www.mzv.cz.
Odstoupení od smlouvy o zájezdu a reklamace
Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy o zájezdu až do okamžiku uhrazení zálohy nebo podpisu smlouvy o zájezdu bez storno poplatků. Po uzavření smlouvy o zájezdu se na stornování zájezdu vztahují stornovací podmínky pořádající CK.
Reklamace zájezdů se řídí režimem Všeobecných smluvních podmínek pořádající CK. CA MOŘE CEST dle zákona nezodpovídá za služby poskytnuté pořádající CK a není oprávněna řešit reklamace zájezdu jménem pořádající CK. Zákazník uplatňuje své reklamační nároky u CK, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však ve lhůtě uvedené ve Všeobecných podmínkách pořádající CK, jinak právo zákazníka zaniká. Lhůta k reklamaci je zachována i tehdy, pokud klient uplatní reklamaci řádně a včas u CA MOŘE CEST, která ji postoupí příslušné CK.
Zákazník má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy o zájezdu. Subjektem věcně příslušným k řešení mimosoudních spotřebitelských sporů vzniklých ze smluv o zájezdu je Česká obchodní inspekce. Řízení není zpoplatněno, zahajuje se na návrh zákazníka, který musí být podaný nejpozději do 1 roku ode dne, kdy zákazník uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u CA MOŘE CEST poprvé. Bližší informace o tomto řízení jsou uvedeny na internetové stránce České obchodní inspekce www.coi.cz. S ohledem na možnost zakoupení zájezdu online je rovněž možné k řešení eventuálního sporu využít platformu řešení sporů online. Podrobnější informace o podmínkách řešení sporu online jsou uvedeny na adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=-main.home.show.
Nakládání s osobními údaji
CA MOŘE CEST, jakožto zpracovatel osobních údajů, zpracovává osobní údaje objednatele a cestujících v souladu s pokyny pořádajících CK, jakožto správců osobních údajů. Bližší informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy jednotlivých informačních oznámeních konkrétních CK.
Rozhodné právo, platnost a účinnost
Tyto obchodní podmínky se řídí právem České republiky. Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 7.11.2018, tímto dnem pozbývají platnosti obchodní podmínky v původním znění.